منوی دسته بندی

نقش مذاکره کننده در مافیا

معرفی نقش مذاکره کننده در مافیا

نقش مذاکره کننده در مافیا

اولین سناریو مسابقه شهروند و مافیا را سناریو مذاکره کننده می گفتند، یعنی نقش مذاکره کننده بعنوان مهم‌ترین و شاخص‌ترین نقش در این سناریو به شمار می رفت. نقش مذاکره کننده الهام گرفته از نقش روانکاور شب مافیا است. البته این نقش دچار تغییراتی شده اما در هر صورت، نقش مذاکره کننده در مافیا جزء نقش‌های قدیمی سناریو کلاسیک محسوب نمیشود.

 

نقش مذاکره کننده در مافیا به نقشی می گویند که اگر دو تا از یارای ساده مافیا در حین بازی از این بازی خارج شده باشند می تواند یک مرتبه مجوز پیشنهاد به شهروند برای پیوستن به تیم مافیا را بدهد. تایید چنین درخواستی در صورتی ممکن می شود که پیشنهاد مافیا شدن را به شهروند ساده یا زره پوش بدهد. اگر مافیا پیشنهاد مذاکره بدهد دیگر مجوز استفاده از تیرش را در آن شب ندارد و حق کشتن کسی را ندارد.

 

روش انجام مسابقه مافیا

افراد در بازی مافیا متشکل از دو گروه مافیا و شهروندان می باشند و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود. تمام بازیکنان در طول فاز روز، به بحث در مورد هویت‌های مافیایی می پردازند و رأی‌گیری می‌کنند تا یک مظنون را حذف کنند.

نقش های بازی مافیا

هدف نهایی بازی مافیا اینست که گروه مافیا، «شهروندها» را از بین ببرند و یا اینکه شهروندها، مافیاهای بازی را از بین ببرند.

 

بعد از اعطای نقش به هریک از بازیکنان در بازی شهروند و مافیا، وظیفه ی هر بازیکن در روز اول اینست که خود و ظن‌های مافیایی اش را معرفی کند. درواقع روز اول که در آن هیچ رأی‌گیری انجام نمی‌شود، را روز معارفه می شناسند. با اعلام راوی گروه مافیا و نقش‌های دیگر در شب اول، همه به ترتیب بیدار می‌شوند. به شب اول بازی که تیری از جانب مافیا شلیک نمی‌شود، شب معارفه می گویند.

 

شهروندان برای کشف گروه مافیا در روز دوم و روزهای بعد دربارهٔ مظنون‌های خود در دو زمان نوبت بازی و چالش بحث می‌کنند. بعد از اظهار نظر بازیکنان، یک یا چند نفر برای دفاع از خود با اکثریت آرا به دادگاه می‌روند. هر بازیکن با دفاع از خود در دادگاه به بیان استدلال‌هایش می پردازد. بعد از دفاع، رأی‌گیری مجددی میشود که اگر یکی از بازیکنان، حدنصاب آرا را کسب کرد از بازی اخراج ‌شود. هر بازیکن، قبل از اینکه از بازی در روز، خارج شود، میتواند کلام‌های آخرش را بیان کند.

 

بلافاصله بعد از شروع فاز روز میتوان از تعداد شهروندان و مافیاهای خارج شده از بازی، دو مرتبه استعلام گرفت. چنین کاری باعث میشود که بازیکنان باقی مانده در بازی نسبت به مواضع افراد حاضر مطلع شوند.

 

وظیفه ی راوی اینست که با تیر تک تیرانداز، یک مافیا را در شب خارج کند و بازیکنان متوجه می‌شوند که کشتهٔ اعلام شده با تیر تک تیرانداز خارج شده‌است.

 

پس از برابر شدن تعداد بازیکنان مافیا و تعداد بازیکنان شهروند، این بازی به نفع گروه مافیا تمام میشود. اگر تعداد بازیکنان این بازی شامل دو شهروند و یک مافیا باشد، بازیکنان میتوانند آزادانه با هم دیگر به مدت دو دقیقه صحبت کنند و نهایتاً تکلیف برد شهروند یا برد مافیا با انجام عمل دست دادن مشخص می‌شود.

نقش مذاکره کننده در مافیا

بازیکنان در طول اظهار نظر، حق ندارند به نقش خود در روز، اشاره مستقیم و یا حتی غیرمستقیم داشته باشند و چنین کاری باعث اخراج انضباطی سریع و بی قید و شرط از بازی می‌شود.

 

در حالیکه اطلاق نقش به هر یک از بازیکنان حاضر در بازی باعث میشود تا از سمت روای اخطار بگیرند و در صورت تکرار، احتمال اخراج انظباطی شخص اطلاق کننده وجود د%A

الهه باقری

نظرات بسته شده است.