منوی دسته بندی

اولین پیشنهاد در مذاکره چیست؟

اولین پیشنهاد در مذاکره چیست؟

اولین پیشنهاد در مذاکره

از مهم ترین مهارت های موثر در کسب و کار و حرفه ما میتوان به توانایی مذاکره اشاره کرد. ما همواره برای شغل، حقوق، تبلیغات و منابعمان با مشتریان مذاکره میکنیم. حتی بانکدار یا سرمایه گذار هم در حال مذاکره ی یک طرفه است.

 

برخورد شما در مذاکره باید خیلی حرفه‌ای باشد؛ به این دلیل که معمولا هدف از مذاکرات، اخذ امتیاز می باشد و درصورت حضور در یک مذاکره‌ یا باید امتیاز بگیرید و یا باید امتیاز بدهید.

 

طبق یکی از تکنیک های مذاکره، اگر پیشنهادی رد و بدل شود شما نباید تحت هیچ شرایطی اولین پیشنهاد در مذاکره را ارائه دهید! یعنی اگر شما هر پیشنهادی را بدهید شخص مقابل، اقدام به چانه زنی بر اساس آن می کند!

اولین پیشنهاد در مذاکره

البته در صورتی گزینه خوبی نیست که شخص مقابلتان نتواند چانه زنی کند و یا توجیه نباشد. مثلاً گاهی اوقات می‌خواهید در مورد حقوق صحبت کنید اما احتمال اینکه شخص به دلیل توجیه نشدن حدود حقوق، عدد بسیار پرت و نامربوطی را مطرح کند، وجود دارد.

 

نتیجه گیری

شما در تکنیک اولین پیشنهاد در مذاکره، هنگامی که وارد مذاکره میشوید سعی در طفره رفتن از دادن قیمت دارید تا زمانی که آستانه تحمل طرف مقابل تمام شود و بخواهد جدی وارد مذاکره شود و قیمتی را پیشنهاد دهد که مذاکره انجام شود؛ این تکنیک به این معنیست که طرف مقابل میفهمد شما نمیخواهید مذاکره را ادامه دهید. بنابرین کف قیمت را به شما پیشنهاد میدهد تا کمترین قیمت را بدون کمترین مصرف انرژی بر سر مذاکره بپذیرید.

 

الهه باقری

دیدگاهتان را بنویسید