منوی دسته بندی

دلایل نداشتن اشتیاق در مذاکره

دلایل نداشتن اشتیاق در مذاکره چیست؟

نداشتن اشتیاق در مذاکره

یکی از عوامل موثر در مذاکرات، احساسات به خصوص اشتیاق، طمع، ترس یا عصبانیت می باشد. شما با دورتر کردن احساساتتان از فرایند مذاکره میتوانید نتیجه بهتری را برای خود و سازمانتان داشته باشید. لذا هرچه بیشتر احساساتی شوید،‌ کمتر میتوانید مذاکره را به نفع خود پیش ببرید.

 

احساسات دچار مخدوش شدن ارزیابی‌ها می گردد. غلبه کردن احساسات بر شما باعث میشود که نتوانید به خوبی فکر کنید و تصمیمات مناسبی بگیرید. هر کاری که موجب آرام ماندن در طول مذاکره میشود نتیجه بهتری به همراه دارد.

 

یکی از دیگر تکنیک های موثر در مذاکره اینست که حتی درصورت اشتیاق داشتن در جلسه ، نباید اشتیاقتان را بروز دهید؛ به این دلیل که به شخص مقابلتان حس قدرت کافی می دهید و احساس می کند که شما نیازمند نتیجه این گفت و گو هستید.

نداشتن اشتیاق در مذاکره

نتیجه گیری

آمادگی پیشاپیش از نظر روانی، کلید کنترل احساسات می باشد. بی‌طرفی را تمرین کنید. پس از ورود به مذاکره، نفس عمیق بکشید. به دقت مراقب خودتان باشید و کاملا آرام باقی بمانید. خود را درگیر احساساتتان نکنید یا معامله را خیلی جدی نگیرید.

 

کلید قدرت اینست که شما آرامشتان را حفظ کنید و بی‌طرفی آشکار باشید. بنابراین شخصی، کمترین قدرت را دارد که برای دستیابی به یک نتیجه خاص، بیش‌ترین درگیری احساسی را داشته باشد.

 

الهه باقری

دیدگاهتان را بنویسید