منوی دسته بندی

مذاکره در حقوق بین الملل

مذاکره در حقوق بین الملل

مذاکره در حقوق بین الملل

هر فردی برای اینکه بتواند مسئولیت مذاکره در حقوق بین الملل را به عهده بگیرد باید از مهارت برقراری ارتباط  كارآمد برخوردار باشد؛ به این دلیل که موفقیت یك مذاکره کننده، بسته به توانایی او در برقراری ارتباط موثر با دیگران تعیین میشود. انواع پارامترهای مختلف نظیر محیط پیرامون بر فرآیند مذاكره تاثیر می گذارد؛ لذا نمی‌توان اصول خاص و چارچوب‌های یکسانی را در مذاكرات به کار گرفت. بنابراین شرایط هر جلسه مذاكره، منحصر به فرد است و طرفین باید این عوامل را در مذاكراتشان بشناسند و برای رسیدن به خواسته‌هایشان، استراتژی‌ها و روش‌های مناسب را انتخاب نمایند تا با ایجاد فضای مطلوب به اهداف خود دست یابند.

 

مراحل اصلی مذاکره در قراردادهای بین المللی

در ادامه مراحل اصلی مذاکره در قراردادهای بین المللی را معرفی میکنیم:

– آماده سازی و برنامه ریزی

– آغاز مذاکرات

– آزمون و گمانه زنی

– آغاز حرکت و امتیاز گیری و امتیاز دهی

– نتیجه گیری و توافقات

– بازنگری و ارزیابی مذاکرات

آشنایی با مذاکره در حقوق بین الملل

نقش مذاکرات بین المللی در تجارت بین الملل

یکی از لازمه های مذاکرات بین‌المللی اینست که از مقررات قانونی و سیاسی بیش از یک کشور، پیروی کنید. اکثر این قوانین و روش ها متناقض بوده و یا مستقیما با هم مخالف هستند. توافقات تجاری بین‌المللی باید این تفاوت‌ها را در نظر بگیرد. در این قراردادها باید قوانین داوری، مشخصات قوانین حاکم و مالیاتی به خوبی تعریف شوند. با توجه به متغیر بودن ارزش نسبی ارزهای مختلف، امکان دارد که قیمت واقعی، متفاوت باشد و زیان یا سود غیرمنتظره ای را به همراه داشته باشد.

عکس جلسه مذاکره در حقوق بین الملل

هر دولتی قصد دارد که جریان ارزهای داخلی و خارجی خود را کنترل کند. بنابراین، معاملات تجاری باید به دنبال تمایل دولت برای ایجاد ارز در دسترس خود باشند. گاهی اوقات برخی از سیاست های دولت، زیان آور است. اغلب دولت ها نقش مهمی در تجارت خارجی دارند. بوروکراسی های دولتی گسترده، تاثیر بسزایی در روند مذاکره دارند. همچنین احتمال آسیب پذیر بودن مشاغل بین المللی به واسطه خطرات سیاسی و اقتصادی وجود دارد. با دقت و توجه میتوان از بروز چنین خطراتی جلوگیری کرد.

 

نتیجه گیری

مذاکرات، تحت تاثیر عوامل زیادی هستند که رعایت هر کدام از آن ها مانند قراردادن تکه‌ای از پازل می باشد و همچنین رعایت و اعمال هر یک از آنها باعث میشود تا مذاکره‌ی موفقی داشته باشید. بنابراین شناخت اصول و روش‌ها و تکنیک‌های مذاکره در حقوق بین الملل موجب میشود تا بستر مناسبی را برای اماده سازی فضا و طرف مذاکره فراهم کنید.

مذاکره در حقوق بین الملل چیست؟

الهه باقری

دیدگاهتان را بنویسید