منوی دسته بندی

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

چقدر حاضرید هزینه کنید تا اتفاقات زیر را تجربه نکنید:

 

  • سکوت وقتی کسی حرفی به شما زده و نمی توانید جوابش را بدهید.

  • درجا زدن خودتان وقتی همکاری که نصف شما هم توانمندی و مهارت تخصصی ندارد ، در حال پیشرفت است (فقط به واسطه خوب صحبت کردن)

  • طرد شدن از جمع ها و بعدا متوجه شدن اینکه دیگران برای مهمانی و دورهمی های خود حتی یک پیامک هم به شما نداده اند.

  • پول یا چیز دیگری که حق شما بوده است را به شما نداده اند؛ اما به دلیل اینکه نتوانستید به روش درست اعتراض کنید و حقتان را بگیرید یا خجالت کشیده اید ، هم خودتان حالتان بد است ، هم دیگران از این بابت به شما سرکوفت می زنند.

  • یک جلسه کاری یا مصاحبه کاری یا قرار عاشقانه را به دلیل اینکه بیش از حد دچار استرس شدید از دست داده اید.

  • و شاید صدها اتفاق دیگری که حتی یک بار تجربه کردنش هم بسیار ناخوشایند است.

بدون شک فن بیان، یکی از مهمترین مهارت هایی است که تمامی افراد به صورت مداوم در زندگی روزمره و طی روابط اجتماعی و حرفه ای خود به آن نیاز دارند. در واقع موفقیت تمامی انسانها در زمینه های کاری، عاطفی و تحصیلی، تا حد بسیار زیادی به مهارت سخنوری و فن بیان آنها بستگی دارد.

 

 

 

اهمیت فن بیان  

 

سخن گفتن از جمله مهمترین مزایای انسانها نسبت به سایر مخلوقات است. البته خود این مزیت هم بسیار پیچیده است و در موقعیت های مختلف و بسته به نوع کاربرد آن ، استفاده های متفاوتی خواهد داشت . برای تسلط بر آن نیز بشر نیازمند یادگیری مهارت فن بیان است. به طور کلی می توان فن بیان را این گونه تعریف کرد :  

توانایی استفاده ماهرانه و خلاقانه از زبان، برای انتقال موثر پیام، تحت تاثیر قرار دادن دیگران و ارتقای جایگاه فردی، شغلی و اجتماعی.

 

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

 

از آن جایی که افراد در تمام مراحل زندگی با دیگران تعامل دارند، باید توانایی برقراری ارتباط سالم از طریق سخن گفتن را داشته باشند. بدون شک افرادی در زندگی شخصی ، عاطفی و حرفه ای خود موفق تر و جذاب تر خواهند بود که بیان صحیح تر ، تاثیرگذارتر و خلاقانه تری داشته باشند. 

 

 

فن بیان یک مهارت آموختنی است !

 

برخی از افراد به طور ذاتی در این زمینه از استعداد بالایی برخوردار هستند و به واسطه آن، در موقعیت های مختلف نسبت به سایرین، برتری بسیاری خواهند داشت؛ اما اگر شما تاکنون در این دسته قرار نگرفته اید، جای نگرانی نیست! چراکه می توانید با شرکت در دوره فن بیان ، مهارت خود را در زمینه سخنوری و اجرا، به طرز چشمگیری ارتقا دهید.

نکته اصلی اینجاست که فن بیان، یک مهارت است که مانند دیگر مهارتها با آموزش و تمرین و تکرار، تقویت شده و به افراد کمک می کند تا در مواجهه با دیگران، شخصیتی با اعتماد به نفس و توانا از خود به نمایش بگذارند و نظرات و خواسته های خود را به شکلی صحیح و موثر مطرح نمایند.

بهترین راه برای یادگیری و ارتقای این مهارت ضروری و کاربردی، شرکت در دوره فن بیان و سخنوری می باشد. افرادی که در این دوره شرکت می کنند، می آموزند که چگونه از کلمات و زبان گفتاری خود به بهترین نحو استفاده نمایند تا تاثیر گذار و جذاب باشند. همچنین تمرینات مختلف مربوط به صدا، لحن، زبان بدن و… انجام می دهند و خود را در معرض کسب تجربه های جدید قرار می دهند.

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

شرکت در دوره سخنوری و فن بیان، علاوه بر ایجاد تأثیر مثبت بر زندگی شخصی افراد، به موفقیت های شغلی و حرفه ای هرچه بیشتر آنها منجر شده و در افزایش اعتماد به نفس و جسارت اشخاص نیز نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.

بدون شک فردی که در زمینه سخنوری و فن بیان توانا باشد، در زندگی روزمره و حرفه ای خود موفق تر بوده و از اعتماد به نفس بالاتری نیز برخوردار است.

 

 

 

تاثیر دوره فن بیان بر مشاغل مختلف

 

تمامی مشاغل به نحوی با انسانها و روابط انسانی سر و کار دارند؛ از تجارت و وکالت گرفته تا پزشکی و شاخه های حرفه ای دیگر. در تمامی این عرصه ها، فردی که فن بیان خوبی داشته باشد، نسبت به دیگران از برتری محسوسی برخوردار است. اینگونه افراد، به شکلی موثر می توانند در مصاحبه ها، هنگام تعامل با مشتری و موقع عقد قراردادهای گوناگون، از این مزیت به نفع خود استفاده نمایند.

اما بسیار واضح است که در بسیاری از مشاغل و رشته ها، داشتن فن بیان مناسب، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و یا حتی ضروری به حساب می آید. به عنوان مثال در میان وکلا، معلمین، اساتید، مدیران، افراد فعال در حوزه تجارت، رسانه، تبلیغات، هنر و… برخورداری از مهارت مناسب در فن بیان، سخنوری و حتی اجرا، امری نه تنها مهم بلکه ضروری است. چرا که اینگونه افراد، به طور مستقیم با امور انسانی و اجتماعی در ارتباط هستند و بدون شک باید مهارتی قابل توجه در زمینه برقراری ارتباط و گفتگو داشته باشند.

این افراد می توانند با شرکت در دوره فن بیان و ارتقای دانش و مهارت خود در زمینه سخنوری و اجرا، پیشرفت غیر قابل باوری در جایگاه شغلی و کسب و کار خود به دست آورند.

 

 

 

سرفصل های دوره فن بیان

 

از جمله سرفصل های آموزشی دوره فن بیان می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • مدیریت ترس از صدا

  • آموزش لحن 

  • صداسازی و ساختن صدای جذاب

  • آموزش زبان بدن و شناخت افراد دروغگو

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

  • طراحی سخنرانی

  • داستان سرایی

  • حاضرجوابی

  • سخنرانی بداهه

 

 

 

مخاطبین کلاس فن بیان

 

از جمله مخاطبین دوره فن بیان می توان افراد و گروه های زیر را نام برد:

 

  • مدیران

  • وکلا

  • فعالان رسانه ای

  • معلمین، مدرسین و اساتید

  • افراد فعال در حوزه تجارت، فروش و بازاریابی

 

از آنجایی که بهره مندی از قدرت سخنوری و فن بیان مناسب، علاوه بر زمینه های مختلف شغلی، می تواند در زندگی روزمره و روابط اجتماعی افراد نیز بسیار تاثیرگذار باشد، می توان گفت که همه افراد، بدون محدودیت شغلی و محدودیت سنی، در شمار مخاطبین کلاس فن بیان قرار می گیرند.

 اما افرادی که اهمیت این موضوع را درک می‌کنند و آن را به صورت علمی و اصولی فرا می‌گیرند؛ در بسیاری از موقعیتها از دیگران جلوتر هستند. در معرفی توانمندی‌های خود بهتر عمل می‌کنند، مشکلات را ساده‌تر و سریع‌تر حل می‌کنند و در موقعیت‌هایی مثل صحبت در جمع و یا سخنرانی، نه تنها نگران و ناتوان نیستند، بلکه به سادگی توانمندی خود را بروز می‌دهند.

 

 

 

مدرک دوره فن بیان

 

در پایان دوره سخنوری و فن بیان، خدمت تمامی دانش پذیرانی که دوره را با موفقیت سپری کرده اند، گواهی پایان دوره و مدرک معتبر فن بیان و سخنوری اعطاء می گردد.

بدون شک اگر قصد شما از شرکت در دوره فن بیان، ارتقای دانش و مهارت خود در زمینه سخنوری، اجرا و پیشرفت در موقعیت های مختلف شغلی و غیر شغلی است، بهره مندی از این مدرک معتبر، می تواند در رسیدن شما به هدفتان بسیار موثر واقع شود.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه دنیا، مهارت‌های ارتباطی، سخنرانی و فن بیان و سایر مهارت های نرم به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی و ضروری، در مدرسه‌ها آموزش داده می‌شود؛ اما متاسفانه در کشور ما  انگار حفظ کردن مباحث درسی مهم‌تر از یادگیری مهارت‌هایی کاربردی از جمله فن بیان است. 

 

 

 

بعد از شرکت در دوره جامع فن بیان و سخنرانی در جمع چه اتفاقی می‌افتد؟

 

  • اگر خواستید در یک جمع صحبت کنید، بدون تپق و بدون مِن مِن و بدون عه عه عه گفتن حرفتان را می زنید!

  • در جمع های دوستانه، مهمانی ها و دورهمی کسی نمی تواند شما را دست بیندازد؛ چون مهارت حاضر جوابی شما آماده مقابله با آن است!

  • حین صحبت کردن با جنس مخالف یا در جمع های بزرگ تپش قلب نمی گیرید ، صدایتان نمی لرزد ، زانوهایتان شل نمی شود ، چرا؟ چون مدیریت استرس هنگام صحبت کردن در جمع را بلدید!

  • همه از شما می خواهند ویس بدهید و فقط صحبت کنید، چون با تکنیک های صداسازی جذابیت بیان شما دو چندان شده است.

  • با تکنیک های زبان بدن میدانید که فرد مقابل به شما دروغ می گوید یا واقعیت را بیان می کند!

  • با شوخ طبعی و طنز در ذهن و قلب افراد نفوذ می کنید و هر کسی دوست دارد شما در جمع آن ها حضور داشته باشید. در تمام دورهمی ها و جمع ها اول به شما زنگ می زنند !

  • از این به بعد با اعتماد به نفس وارد هر جمعی می شوید. هر کسی متوجه تغییرات و  جذابیت شما می شود و همه می پرسند چه اتفاقی افتاده که شما اینقدر تغییر کرده اید!

  • با دوره فن بیان و سخنرانی در جمع به راحتی در سوشال مدیا (اینستاگرام ، یوتیوب و …) تولید محتوا می کنید و بدون خجالت از خودتان ویدئو منتشر می کنید!

مدرک پایان دوره معتبر سخنوری

 

  • در مصاحبه های کاری به خوبی ظاهر می شوید حتی با اعتماد به نفس می توانید درخواست افزایش حقوق دهید!

  • راه و روش برقراری ارتباط با همکاران و مدیران را بلدید و دیگر بحثی به خاطر سوء تفاهم شکل نمی گیرد.

  • فروش شما افزایش پیدا می کند چون خیلی راحت می توانید محصولتان را به مخاطب پرزنت کنید.

  • و صدها اتفاق دیگری که در انتظار شماست و قرار است به زودی آنها را تجربه کنید ، واقعا هیجان انگیز است.

 

 

 

سخن پایانی 

 

با مطالعه این مقاله امیدوارم به اهمیت فن بیان و سخنوری پی برده باشید. اگر دوست داشتید این مهارت مهم را  فرا بگیرید می توانید در دوره فن بیان ما شرکت نمایید.

زهرا نظری

دیدگاهتان را بنویسید