منوی دسته بندی

مقاله اصول و فنون مذاکره

مقاله اصول و فنون مذاکره

مقاله اصول و فنون مذاکره

هر شخصی با مطالعه مقاله اصول و فنون مذاکره  میتواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد. افراد مختلفی دارای شغل یکسان هستند مانند شغل فروشندگی لباس، ولی سطح درآمد و موفقیت هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوتی است؛ چون اشخاصی که موفق تر عمل می کنند، میتوانند بر روی مشتریانشان تاثیرات مختلفی بگذارند.

 

با مطالعه ی مقاله اصول و فنون مذاکره و تاثیرش در میزان موفقیت فردی به این نتیجه می رسیم که یکی از لازمه های مدیریت، اصول و فنون مذاکره است.

 

در واقع هنر مذاکره کردن از بخش های مهم مدیریت به شمار می رود. برخی مواقع یک مدیر، اوقات زیادی را در طول روز کاری اش با مشتریان یا کارکنان خود مذاکره میکند و همین میزان مهارت در فن مذاکره باعث تمایز یک مدیر متوسط از عالی میشود.

 

مهارت مذاکره، امری مهم تلقی میشود و باید بدانید که این مهارت، نقش مهمی را در موقعیت هایی نظیر سمت شغلی، ازدواج، ارتباط با فرزندان، استخدام شدن در یک شرکت و … ایفا می کند.

مقاله اصول و فنون مذاکره چیست؟

مقاله اصول و فنون مذاکره به شما کمک میکند تا این مهارت را یاد بگیرید. دقت کنید که مذاکره کردن با دعوا کردن فرق دارد؛ به اینصورت که طرفین در مذاکره به دنبال یک راه حل منطقی برای رضایت هر دو طرف هستند درحالیکه هر طرف در دعوا به فکر منافع خود است و تداوم این کار باعث خشونت میشود.

 

اصول مهم در مذاکره

در ادامه با اصول مهم در مذاکره آشنا شوید:

 

1- نقش زبان بدن در مذاکره:

با توجه به اینکه مذاکره با زبان و گفتگو انجام می شود باید نحوه ی نشستن در هنگام صحبت کردن، نحوه ی نگاه کردن به طرف مقابل و بهترین زمان برای لبخند زدن و … را بدانید.

 

به عنوان نمونه برای نشان دادن علاقه خود به شنیدن صحبت های طرف مقابل، می توانید دستانتان را روی چانه خود بگذارید و بدون هیچ پلک زدنی با طرف مقابلتان ارتباط چشمی برقرار کنید.

نکاتی درباره اصول و فنون مذاکره

2- بیشتر از آنکه حرف بزنید، گوش دهید:

در هنگام مذاکره باید با گوش کردن به صحبت های طرف مقابل، از او اطلاعات بگیرید. چنین کاری اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.

 

3- با اطلاعات کافی به استقبال مذاکره بروید:

شما باید قبل از مذاکره، از اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد بحث برخوردار باشید و تمامی جوانب کار را سنجیده باشید.

 

4- تمرین تمرین تمرین:

تلاش و تمرین زیاد، لازمه ی یاد گیری مهارت اصول و فنون مذاکره است. با استفاده از این مهارت میتوانید در هر فرصتی به نقاط ضعفتان پی برده و آن ها را اصلاح کنید.

آشنایی با اصول و فنون مذاکره

الهه باقری

دیدگاهتان را بنویسید